Rólunk
Számunkra a specialty kávé egy eszme és egy szenvedély, mely szigorú odafigyelést kíván még a legapróbb részletek terén is, hiszen a minőség csak így maradhat állandó. Pörkölőnkben nem szokványos területekről, régiókból érkező különleges, komplex ízvilágú kávékkal dolgozunk, melyből akár otthonra, akár kávézójába is szívesen szállítunk.
Csapatunk legkiemelkedőbb tulajdonsága a különféleség: hárman háromféleképpen találkoztunk a kávéval, egészen más és más oldaláról ismerve meg, később pedig időt és energiát nem sajnálva teljesen elmerültünk benne. Közös tulajdonságunk a maximalizmus, amellyel mindannyian munkánkra tekintünk. A szakma mélysége, precizitása és folyamatos megújulása sarkalatos pontok mindannyiunk számára.
Saját utunk világított rá arra azonban, hogy nemcsak az a fontos, hogy a szakma elismerését elnyerjük, hanem az is, hogy úgy dolgozzunk, hogy végül kávéinkat otthoni körülmények között is élmény legyen fogyasztani. Célunk a konzisztens minőség biztosítása a szezonális megújulás mellett. Közös munkánk kapcsán pedig missziónk, hogy az ne érjen véget a megrendelés leadásával, hanem egy közös fejlődés, tanulás induljon útnak.
Körmendi Gábor – a pörkölő
Igazából mindig is tudtam, hogy szeretnék egy saját vállalkozást, de konkrétan a kávé teljesen véletlenül jött. Egy kávéforgalmazó cégnél kezdtem el először dolgozni, ahol lehetőségem nyílt egy új márka behozatalára – gyakorlatilag innen indult minden. Bár itt sokkal inkább a márkaképviselet, mint a tudományos elmélyedés jellemezte a munkámat.
Persze, aztán kölcsönkaptam egy otthoni asztali kávépörkölőt, ami teljesen új dimenziókat nyitott meg. Elkezdtem kis tételben zöldkávét beszerezni, és a különböző tételek más-más ízvilága teljesen lenyűgözött. Nem is igen értettem hirtelen: hogyhogy nem mindenki ilyen kávét iszik!? Először az ismerősökkel, barátokkal és a családdal osztottam meg az élményt, ám a sok pozitív visszajelzés eldöntötte, hogy valóban érdemes ezzel mélyebben is foglalkoznom.
Hamarosan azonban a kezdeti nagy lelkesedés kétségbeeséssé vált: a kis pörkölő ugyanis teljesen szabályozhatatlan volt, így szinte minden egyes tétel más lett. Ez a kudarc indított el azon a tanulási úton, amiből mára úgy gondolom, hogy nincs menekvés: a törekvés, hogy minél tökéletesebben értsem, hogyan reagál a legkisebb változásokra is a kávé, ez a rendkívül érzékeny anyag.
A tanulás pedig hosszú volt. Mindenképp kellő időt szerettem volna szánni rá, hogy a lehető legtapasztaltabban induljak neki a saját pörkölőm megnyitásának: hazai konzultációkon, fórumokon vettem részt, majd 2017-ben Dániába utaztam, ahol végül a legtöbbet tanulhattam, nemcsak a pörkölésről. Rengeteg kísérlet, tanulás és kompromisszum vezetett oda, ahol ma tartunk.
Pörkölés közben számomra a leghangsúlyosabb a kávé édessége, ezért jellemzően inkább natural tételekkel szeretek dolgozni. Presszóban is a testes, szirupos, édes ízeket kedvelem, ezáltal azzal tudok azonosulni, és ezt az élményt szeretném másoknak nyújtani.
Mégis, úgy gondolom, hogy a pörkölő, mint cég élete egészen más tényezőtől függ a leginkább.
A legfontosabb szerintem a megfelelő csapat összeállítása. Mint minden vállalkozás, mi is úgy tudunk igazán sikeresen működni, hogyha a benne dolgozó alkalmazottak (és ebbe magamat is belesorolom) igazán azonosulni tudnak a szellemiséggel, és igazából nem is munkaként tekintenek rá, hanem sokkal inkább hobbiként, szenvedélyként.
Ónodi-Gál Vivien – beszerzés, marketing
Korábban idegenvezetőnek készültem, amíg a kávé keresztül nem húzta a számításaimat. Merthogy van valami közös a korábbi törekvéseimben és a kávéban: ugyanúgy történetekkel foglalkozom és adom át őket, mint ahogy előtte készültem, csak sokkal specifikusabban.
Úgy gondolom, a kávéban a csoda nem is igazán a pörkölőben történik, itt már feladatunk, hogy a legjobb tudásunk szerint a kávét annak legtökéletesebb formájában adjuk tovább, szinten tartva azt a minőséget, melyet a farmokon végzett munkának köszönhet. Számomra ez egy olyan egyelőre elérhetetlen és megfoghatatlan tudásfelhő, amihez a lehetőségekhez mérten szeretnék közel kerülni – épp ezért sokat foglalkoztam a zöldkávé tulajdonságaival, variánsokkal, a farmon végzett munkák tanulmányozásával. Nem is annyira a végeredmény elképesztő benne, hanem a folyamat összehangoltsága, összetettsége.
A kóstolás egy nagyon nehéz, de tanulható folyamat, ahol nagyon fontos a folyamatos gyakorlás. A kávé objektív értékelése ettől még természetesen egy nagyon nehéz, szinte lehetetlen feladat.Épp ezért fontos, hogy új kávé választásánál összehangoltan álljunk ott. Leginkább azokat a tételeket keressük, amik nemcsak, hogy kiegyensúlyozottak és attribútumaikban megfelelőek, de számunkra egyfajta wow érzést nyújtanak. Ez persze nem egy rövid kutatás, sokszor tizen-, huszon-, sőt akár harmincvalahány különböző tételt is lekóstolunk, mire megtaláljuk a megfelelőt.
Az izgalmas része pedig csak ezután kezdődik: a kávé mögött rejlő történet, a terület sajátosságainak, egyediségének megismerése, az ízösszetevők megértése. Ilyenkor a kávé egy igazán egyedi profilt kap, szinte mintha már ő is csapat tagja lenne. Hiszek benne, hogy ez az egyediség megkapó és értékes is egyben.
A termékek most már kell, hogy valamilyen értéktöbblettel rendelkezzenek, nem elég csupán a termék maga. A vállalatorientált marketing és a tömegtermelés kezd megszokottá válni: a szokásos marketingfogások egyre kiszámíthatóbbak, a sablonszövegek is felismerhetőek – így igény teremtődik az egyedire.